Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat jouw bestelling niet geheel naar wens is. Daarom kan je binnen 14 dagen na ontvangst van de door jouw bestelde artikelen de overeenkomst ontbinden. Graag het artikel in originele staat, ongewassen en ongedragen terugsturen. Voor het beoordelen of je de kleding wilt behouden is het niet nodig om de aangehechte prijskaartjes te verwijderen. Indien je bij het beoordelen verder bent gegaan dan nodig is mogen wij waardevermindering in rekening brengen voor de schade. Je dient de artikelen binnen 14 dagen na de dag waarop je de herroeping van de overeenkomst aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de artikelen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Er zijn meerdere mogelijkheden om jouw bestelling te retourneren. Je kunt jouw retourzending afgeven in één van onze winkels of terugsturen via het antwoordnummer. 
Je kunt artikelen eenvoudig retourneren door de volgende stappen te volgen: 

1. Vul het retourformulier (in je bestelling) in en geef door middel van de code aan waarom je het artikel retour stuurt; 
2. Stop het retourformulier en de artikelen in de originele verpakking;
Let op: plak de verpakking dicht en sluit de zak/doos niet door middel van nietjes. Mocht er schade ontstaan aan de artikelen bij het dichtmaken van de verpakking (bijvoorbeeld het vastnieten van de kleding aan de verpakking) zijn wij helaas genoodzaakt deze schade aan jou door te belasten. 
3. Plak het retouretiket op je pakket. In elk pakket zit een sticker met het retouradres. Mocht je deze niet meer hebben, dan kun je onderstaand retouradres en antwoordnummer op je pakket vermelden: 

    
    The Stone Webshop
    Antwoordnummer 11217
    2600 WC Delft

4. Breng je pakket naar het postkantoor of naar een van onze winkels bij jou in de buurt. Na het retourneren ontvang je een afgiftebewijs. Bewaar deze goed, totdat jouw retour is verwerkt. Dit is namelijk jouw bewijs dat je de retourzending hebt verzonden*. Het verwerken van een retourzending zal maximaal 14 dagen in beslag nemen. 
Vergeet niet om een verzendbewijs te vragen.

Via PostNL retour 

Woon je niet in de buurt bij een van onze winkels, dan is het mogelijk om jouw bestelling te retourneren via PostNL. Stuur de artikelen retour m.b.v. de bijgevoegde retoursticker met het antwoordnummer, bij voorkeur in de originele verpakking en met het ingevulde retourformulier. Na het retourneren ontvang je een afgiftebewijs. Bewaar deze goed, totdat jouw retour is verwerkt. Dit is namelijk jouw bewijs dat je de retourzending hebt verzonden*. Het verwerken van een retourzending zal maximaal 14 dagen in beslag nemen.

Stuur je de gehele bestelling retour? Dan betalen wij ook de verzendkosten van de heenzending terug. Retourneren van jouw bestelling is gratis.
Let op: ondergoed mag alleen geretourneerd worden als de verzegeling niet is verbroken.

Je kunt ook de procedure volgen, zoals onder “herroepingsrecht” is aangegeven.

The Stone Webshop
Antwoordnummer 11217
2600 WC Delft

Land Retourkosten Uitleg
Nederland Gratis Gebruik het antwoordnummer en stuur je pakketje terug via een PostNL locatie
België Gratis  Vul het retourformulier in en neem via de mail of telefonisch contact op met de klantenservice. Je ontvangt van ons dan een retourlabel via de mail die je op je pakket kunt plakken. Je pakketje kun je afgeven bij een lokaal postkantoor bij jou in de buurt zodat deze kosteloos wordt geretourneerd. 
Duitsland Eigen kosten  De kosten voor het retourneren vanuit Duitsland worden niet vergoed.


Waar kan ik mijn retourzending afgeven?

Je kan jouw bestelling retour afgeven in een van onze winkels. Wanneer je je retourzending inlevert in één van de The Stone winkels, kan het retourbedrag direct aan je worden terugbetaald, mits er genoeg contanten aanwezig zijn. Een andere uitzondering hierbij is de betaalwijze ÁfterPay'. Na het retourneren ontvang je in de winkel een afgiftebewijs. Bewaar deze goed, totdat jouw retour is verwerkt. Dit is namelijk jouw bewijs van afgifte*. Het verwerken van een retourzending neemt maximaal 14 dagen in 

Hoe word ik op de hoogte gehouden van mijn verzonden retourzending?

Indien wij jouw bestelling retour hebben ontvangen in ons magazijn, dan ontvang je hiervan binnen een week een bevestiging per e-mail waarin staat dat de retourzending in behandeling wordt genomen. 

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten indien jouw bestelling geheel is geretourneerd) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de retourzending hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen wij geen kosten in rekening brengen voor de terugbetaling.

Let op! Indien je bestelling via de webzuil in één van onze winkels geplaatst is, vernemen wij bij een retour graag zo snel mogelijk je IBAN-nummer met bijbehorende naam van de kaarthouder om het bedrag terug te kunnen storten.

Terugbetaling via AfterPay

Heb je gekozen voor AfterPay, dan wordt je pakketje teruggestuurd naar de webshop en wordt het bedrag via AfterPay gecrediteerd of in mindering gebracht op je openstaande factuur. Nadat de artikelen bij ons retour zijn verwerkt, geven wij dit door aan AfterPay. AfterPay stuurt vervolgens aan jou een aangepast factuur zodat je het juiste bedrag kunt betalen. 

Sale-artikelen

Wanneer je online een artikel bestelt zonder afprijzing (geen sale artikel met een 'van' 'voor' prijs) en het desbetreffende artikel wordt binnen 14 dagen afgeprijsd, dan heb je het recht op teruggave van het prijsverschil. Er hoeft hiervoor geen retournering plaats te vinden. Mocht bovenstaande situatie voorkomen dan kan je een e-mail sturen naar klantenservice@thestone.nl o.v.v. het bestelnummer.

Bij een webshopbestelling ontvang je bij een retour altijd je geld retour, mits deze voldoet aan de retourvoorwaarden. Heb je een SALE artikel in één van onze winkel gekocht? Dan geven wij de waarde retour in de vorm van een tegoedbon, en niet in contanten. 

Gratis cadeau-acties

Bij The Stone zijn er regelmatig acties waarbij je met een bepaald aankoopbedrag of bij aankoop van geselecteerde artikelen recht hebt op een cadeau. Bij retourneren van jouw bestelling vervalt ook het recht op het bijgeleverde cadeau dat je ontvangen hebt. Deze dien je samen met de bestelde artikel(en) aan ons te retourneren. Bij annulering of retourneren van jouw bestelling en je kiest ervoor om het meegeleverde cadeau te behouden, dan zijn wij genoodzaakt deze kosten bij je in rekening te brengen. Het verkoopbedrag van het cadeau-artikel zullen wij in vermindering brengen bij het openstaande retourbedrag.

Herroepingsrecht, onderdeel Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie

Zie Artikel 6 - Herroepingsrecht van de algemene voorwaarden. The Stone voert het Thuiswinkel Waarborg keurmerk. Je kunt gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Herroeping

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Je kunt hiervoor gebruik maken van het bovengenoemde modelformulier. Het herroepingsformulier kunt u per post of per e-mail (klantenservice@thestone.nl) aan ons kenbaar maken. Na het invullen van het modelformulier heb je als consument 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Zo snel mogelijk, na ontvangst van jouw retourzending betalen wij terug. Wij mogen wachten totdat wij de producten hebben ontvangen, of je hebt aangetoond de producten te hebben verzonden.

In geval van herroeping krijg je indien de gehele bestelling retour komt, alle kosten terug, dat wil zeggen tevens de verzendkosten. Het is de bedoeling dat je de artikelen beoordeelt en past zoals dit ook mogelijk is in de winkel. Wanneer er schade aan de producten ontstaat door toedoen van de consument, is de consument voor de waardevermindering hiervan, aansprakelijk.


*Mocht jouw retourzending binnen het retourproces blijven hangen, dan is dit retourbewijs jouw bewijs dat je de zending hebt afgegeven. Zonder bewijs is het niet mogelijk om een retour (en mogelijke terugbetaling) in werking te zetten.


* Verplichte velden

The Stone maakt gebruik van cookies om jou een optimale shopervaring te kunnen bieden. Lees hier meer over ons cookiebeleid.